Downtown, roof with a view & Noc Noc

Yellow!

Even een kort berichtje na een overdaad aan foto’s (sorry, maar alles is hier gewoon zo mooi dat er foto’s van gemaakt moeten worden en dat deze foto’s ook gepost moeten worden:). Gisteren op jacht gegaan naar een simkaart (mission accomplished) en ondertussen heel wat moois tegengekomen, maar ook minder mooie dingen. Voor die simkaart moest ik namelijk naar Downtown. Op zoek naar het winkeltje wat ik had opgezocht, kwam ik in straatjes terecht waarvan je blij bent dat je er overdag doorheen loopt. Denk aan een mix van zwervers langs de kant van de weg, vercrackte junks die aan het schreeuwen zijn en een paar gangsters. Op zich was de sfeer niet eens dreigend, maar werd er wel even naar van. In Haight zijn ook veel zwervers, maar dat zijn meer hippies die je gewoon heel stoned om een dollar vragen. Hier bevonden zich de echte misfits.

Maar goed, niks aan het handje, simkaart gekocht in Smokeys Coffeeshop (ja zo heet die winkel echt en nee, ze verkopen geen wiet. Wat verkopen ze dan? Nou simkaarten dus en heel veel bongs) en toen weer terug naar het vrolijke Haight. ’s Avonds ben ik met huisgenoten en vrienden van huisgenoten het dak opgeklommen van ons huis. Er is een soort geheime trap en wanneer je op het dak komt heb je een heel vet uitzicht over San Francisco. Dak met hoge WOW-factor! Erna naar de Noc Noc bar, een soort psychedelische grot waar ze ook speciaal bier schenken (bijvoorbeeld Dogfish, een wat zwaarder biertje wat erg lekker is). Was een hele leuke avond! Nu een beetje katerig, maar ga zo de stad in naar Castro. Ik ben heel erg benieuwd!

Peace out

7 Reacties op “Downtown, roof with a view & Noc Noc

  1. Hoi lieve Eef,
    “een mix van zwervers langs de kant van de weg, vercrackte junks die aan het schreeuwen zijn en een paar gangsters” en “op zich was de sfeer niet eens dreigend”. Girl, what does it take to ratlle your nerves?

    Wat ziet het er allemaal gaaf uit en ook nog eens een mooie blauwe lucht.
    x, papa

  2. Lieve Eva, en jij maakte je ooit zorgen om mij op een parkeerplaats in Den Bosch?!?
    Wil je een beetje voorzichtig zijn? En zeker niet zulke dingen zeggen als je moeder wel eens kan… Tja alhoewel in het nederlands dat nog wel kan… Hee heb je al ontbeten? Ga je al een vak volgen? Nou ik hoor wel. Ik zit nu bij Nina en we gaan lasagna eten. Bijna zover. Hoop wel een keertje te kunnen skypen met je. Maar de techniek laat mij wat in de steek want het swypen lukte ook niet vandaag.
    Dikke knuf! Mom.

  3. Ha oke nou pap en mam, het was echt niet zo erg als dat het lijkt, de zwervers sliepen en de junks en gangsters waren heel erg met zichzelf bezig en ook nog eens vrolijk! En er liepen meer “normale” mensen, dus het was echt niet alsof ik de enige was;).

  4. Lieve Eva,
    Klinkt leuk allemaal en wat een vrolijke foto’s. Ik ga ze nog eens even goed bekijken. Gezellig dat je huisgenoten hebt waar het blijkbaar aardig mee klikt. Ik zal pappa verbeteren, schrijft hij ratlle i.p.v. rattle de grapjas. Slip of the pen (laptop) zeker. Morgen je introductie? Gaat vast ook goed. Ik ben heel benieuwd naar je kamer. Stuur maar eens een paar plaatjes. Kunnen jullie koken of doen Amerikaanse studenten dat niet?
    Je schrijfels zijn goed te lezen.
    Dikke kus weer van ons.

    oma

  5. Hi Eva,
    Leuk van je te vernemen dat alles goed gaat.
    En dat je ons op de hoogte houdt via de weblog.
    Succes met jou verblijf en geniet van het mooie SF.
    Iwan.

Geef een reactie

