Orientation Week

Orientation week! Geen alleen-maar-heel-veel-leuke-dingen-week als bij de UvA, maar vooral een krijg-heel-veel-informatie-die-je-eigenlijk-al-had-week-wat-ook-in-2-dagen-had-gepast. Nu klink ik een beetje negatief, maar dat is niet mijn bedoeling. Het is erg leuk om zo verwelkomd en ‘verzorgd’ te worden door het OPI (Office of International Programs) en het IEEC (International Education Exchange Council). We hebben een campus tour gehad en we hebben onze studentenpasjes ontvangen, met heel groot de Golden Gate Bridge erop! Ook mijn verzekering van Kilroy (money saver right there) is goedgekeurd. Er is op de campus een grote winkel waar ze gewoon iMacs verkopen (vet) en veel San Francisco State University merchandise. Ook worden daar de beroemde Amerikaanse college hoodies verkocht. Nu hebben ze bij de SFSU zo’n 40 verschillende truien en ben ik er na een paar bezoekjes nog steeds niet over uit welke ik wil. De campus is verder niet heel groot, maar toch groot genoeg om soms verdwaald te raken. Het is een erg groene campus, er is heel veel keus qua eten en er is een gym/zwembad, dus ik ben enthousiast!

Verder ben ik de maandagavond voor de oriëntatie begon naar de Q-bar in Castro geweest, omdat leden van het IEEC daar elke maandag heengaan. Het was alleen niet zo’n goede gelegenheid om iedereen voor het eerst te ontmoeten en te leren kennen, omdat het gewoon een soort club is en de muziek nogal hard staat:
“Hi! What’s your name?”
What?
“What’s your name!”
OH, It’s EVA
“ITEVA?”
NO, EVA
“ETA?”
Yeah whatever.
(dat dus:)

Dinsdag was het TACO TUESDAY (ja sorry dat moet ook even in capslock, want ik vond dit heel erg leuk, because I love taco’s). Het IEEC organiseert dit elke dinsdag, alhoewel het sowieso overal taco tuesday is in de stad. Deze avond bestond uit $2 taco’s en heerlijke margerita’s bij Nick’s crispy taco’s. Dat was een soort bar/diner, met rood behang, kroonluchters en grappige Amerikaanse meisjes met heel veel make-up die je in de wc overstelpen met complimentjes (“You’re sooo prettyyy!”).

Woensdag na de oriëntatie praatjes zijn we met het IEEC naar de Golden Gate Bridge gegaan om erover heen te lopen. Zo vet! Het was koud, maar het waaide gelukkig niet zo hard. Echt geweldig om die brug in het echt te zien en om er op te staan! Er komen dus heel wat foto’s aan van de Golden Gate Bridge, be prepared..

6 Reacties op “Orientation Week

  1. Wat een gaaf document ben je zo aan het maken Eef! Mss leuk om af en toe te vragen of iemand jou ook ff op de foto zet om die toe te voegen aan je blog.

    x, papa

  2. lieve Eva, ik geniet van je verhalen ,krijg helemaal heimwee! de foto´s van Golden Gate bridge
    zijn prachtig. Zeven jaar geleden liep ik er ook en was de enige wandelaar.
    Er werd gepatrouilleerd door een ranger op de fiets
    jouw foto op de bridge is mooi: oh, you are so pretty!!!
    En dan volgende week aan de studie! heel veel lliefs Endry

  3. Lieve Eva, ik geniet van je verhalen, krijg helemaal heimwee! De foto´s van Golden Gate Bridge
    zijn prachtig. Zeven jaar geleden liep ik er ook en was de enige wandelaar. Er werd gepatrouilleerd door een ranger op de fiets. Jouw foto op de bridge is mooi: oh, you are so pretty!!! En dan volgende week aan de studie!

    Heel veel liefs, Endry

Geef een reactie

